A chronicle of the events leading up to the execution of notorious labour leader Joe Hill in 1915. The story begins with his immigration from Sweden to the USA. Once there he became involved with the Wobblies (although really called the Industrial Workers of the World, it obtained its popular name from the difficulties experienced by immigrants on trying to pronounce the letters IWW). A shortlived growth of its membership towards the 250,000 mark was soon curbed when 150 of its leaders were jailed. Never without his banjo, Joe soon started composing union songs. After working with the Wobblies for a while, Hill travelled to Utah where, in an attempt to protect the woman he loved, he took the blame for a murder and ended up in front of a firing squad.