A chronicle covering the period of the failed June 1973 coup until the repression following the military bombardment of the Palacio de la Moneda in September of the same year, a Coup d'Etat during which President Allende lost his life defending the Constitution. Extremely precise, this documentary expounds both the advances of the right-wing opposition and the disorganization of the left-wing sectors, incapable of presenting a united front, during the agitated southern winter. There are even some masterly strokes of cinematographic observation: the burial of Allende's aide-de-camp, the interview with women from a run-down neighbourhood, or a TV controversy serving as an appropriate synthesis of the division running through Chilean society.