In the Argentina of the military dictatorship, Alicia and Roberto lead a reasonably comfortable lifestyle with their adopted daughter, Gaby, thanks to Roberto's contacts in higher circles. One day, an old friend of Alicia's turns up after having spent a number of years exiled in Europe, explaining that she had left after having been imprisoned and tortured for over a month. She also tells Alicia that the arrested women included a number of pregnant mothers-to-be whose children were taken from them at birth for adoption by families favoured by the military regime, a revelation sewing seeds of concern in Alicia's mind due to the fact that she doesn't know where Gaby came from as Roberto took care of the whole adoption process.