Michel Récanati was a militant leader in the May ?68 riots in Paris who continued his political activity beyond the disturbances. He was imprisoned for a short while in 1973. Disillusioned after the failure of the demonstrations and the death of the only woman he had loved, his life seemed to change from a period of hope and activism to one of bottomless despair ending in his suicide in 1978. His friend and militant companion Romain Goupil directed this documentary about Récanati's life.