Towards the end of World War II the Allied armies are heading for Paris where the different divisions of the French Resistance are attempting to prepare themselves and organize an uprising. The German general in charge of Paris, Dietrich von Cholitz, has explicit orders from Hitler to burn and destroy the monuments were they to lose control of the city or the Allies to come too close. But, although he is one of Hitler's right-hand-men, von Cholitz unexpectedly disobeys orders.