Documentary on the life and work of Juan Domingo Perón and his political party, the Justicialista, in the Republic of Argentina between the years of 1943 and 1955; i.e., from Peron's coup d'état until the fall of his regime. The movie comprises scenes from the documentaries and cinema news reels produced by the Press and Diffusion Office which picture houses were obliged to screen before the film.