Place of Weeping tells of the harsh iniquities endured by the black farm labourers of a small farming community in Weenen (South Africa). Encountering emotional drama and undignified abuse at the hands of her racist white boss, young Gracie places her life in danger in a personal fight for freedom setting an example for her companions. This was the first antiapartheid film to be distributed in cinemas throughout the country and not only in those reserved for black people.