Set in the summer of 1997, the movie follows the life of an ex-marine whose unit is disbanded during the months leading up to and following the handover of Hong Kong to China. Unable to find a job, he joins his brother working for a crime boss as a driver. Unsatisfied with their lot in life, the brothers and some friends plot to rob a bank where one of the ex-marines is working as a guard. But the heist goes tragically wrong when they come across another group of more violent robbers.