In 1913, North American journalist John Reed crosses the Mexican border on his way to the Durango barracks of Pancho Villa supporter, General Urbina, where he stays for 18 months, gaining the confidence of the revolutionaries and eventually becoming actively involved in the fighting while sharing day-to-day life with the troops.