Powerful portrait of the Polish-German activist Rosa Luxemburg (1972-1919), member of the German Socialist Democratic Party and subsequently co-founder of the Spartacist revolutionary movement with Karl Liebknecht and Leo Jogiches. A life of political (she was jailed as often as nine times) and personal struggle finally brought to an end with her murder during the unsuccessful Spartacist rebellion in Germany, immediately after its defeat in World War I.