Based on the experiences of American journalist Richard Boyle during the bloody El Salvador civil war between 1980 and 1981. In mid personal and professional crisis, made worse by his drink and drug problem, Boyle heads for El Salvador as a war correspondent with his not-too-clear disc jockey sidekick, becoming a first-hand witness to the clashes between the guerrilla and Government troops. El Salvador has become a hell where human values are crushed between political extremes in the midst of which Boyle attempts to save the life of his Salvadorean girlfriend, Maria.