Two silent film stars, Don Lockwood and Linda Lamont have a serious problem: the arrival of talking pictures. Their producer makes them realize that if they are going to survive what he believes will be no mere momentary gimmick, they had better adjust fast. When Linda's voice proves to be an earsore, they save her career by dubbing in Kathy Selden's. After a successful showing of the film, Linda proudly parades live onstage without realizing the consequences. Don encourages the audience into demanding a song from her; after she has made a fool of herself, he introduces the exciting new talent: Kathy Selden.