Based on the First Infantry Division's campaigns in North Africa and Europe during WWII, most of the action takes place in the years 1942-45, when the overall drive among the Allies intensified into simply getting the war over and done with. Under the orders of a veteran sergeant, four unlikely heroes become friends, learn the real meaning of harship and constantly defy death in a world where good and bad come second to survival.