After years of debate, the courts have finally ordered desegregation of the nation's schools, so that black students can now study in places previously restricted to the all-whites. Enter Adam Cramer to a sleepy southern town shaken like so many others by the decision. The leader of a racist organization opposed to desegregation, Cramer begins to sir up the community with fiery rhetoric and bold tactics, only to discover that the mob he has helped create is running out of control.