54th Street is above all a musical film featuring the greatest Latin jazz performers of our time. Shot with six cameras, through live performances of pieces specially composed for the film or their greatest hits, these artists show the wealth of this musical current, born from crossbreeding and invention by the Latin community from New York to Miami or Sao Paulo, passing through Havana, Puerto Rico or Seville. But rather than leaving each of these actors-musicians to tell their own stories to the heat of the music, Trueba uses their voices and images to give us a look at the universe of the starring celebrities.