The directors of this documentary spent two years interviewing tens of men and women volunteers for far-off battles who have actually been to the real scenes of these dramas, from the frozen waters of the Wolchov to the beautiful and harsh Alcarria steppe. The personal stories of some of the members of those heterodox legions of epic figures, of deserters, of adventurers, of daydreamers full of burning passion or of orthodox revolutionaries. Young Communists or anti-Communists. Young people who, from opposing ideologies or social classes, fought with the conviction that they would change the world: although they knew neither how, nor when, nor for whom. Thousands of young people who became strangers to themselves. The voluntary or involuntary seekers of a journey full of unforeseen adventures. The greatest adventure of their lives.