Based on a true story, this is a film about Rosa, a woman who fell in love with the wrong man. And about how she left the safety of her previous life to be with Iván and set up a bar. Iván's accumulated gambling debts oblige Rosa to rent out her house by the hour to prostitutes, before she lands herself in jail for pumping a bullet into him when she can't take any more of his nonsense. La espalda de Dios tells of the road to love-induced decline, demonstrating the irrational behaviour, way beyond the bounds of all logic, of a woman in love and how passion makes balanced, sensible people into beings who do things causing them hurt and suffering.