Alex worked in the port of Barcelona, but one day he decided to leave it all behind to go and live in a Pyrenean small village. His brother Pau and mother Mercè have heard nothing from him. Now they discover that Alex has committed suicide. Travelling to the village where Alex lived out his last few months, Pau and Mercè meet his girlfriend Sara, who doesn't know that Alex is dead and is still waiting for him; his friend and boss Emili, who years ago also decided to change his life; and Toni, who works with Emili and is secretly in love with Sara. Each of them discovers a new Alex through the others, and his absence helps them to redefine their objectives and shortcomings. None of them will be the same when the time comes to say goodbye.