Story about the end of a relationship. He's over thirty-five, she's twenty-eight. They've been together for quite a long time: six, maybe eight years. They've influenced each other a lot, have in common a deep world of shared experiences. But life now attracts them in different ways, pulling them in different directions... Why? Maybe you know, maybe you've lived through the same thing. Petr Václav also uses this study of relationship between a man and a woman to describe the atmosphere in the Czech Republic and the values of his generation.