Animation feature film entirely drawn in pencil by Luis Eduardo Aute, Un perro llamado Dolor (El, artista y su modelo) is a libertarian fantasy based on the life and works of the painters reconsidered, namely, Goya, Sorolla, Frida Kahlo, Picasso, Dalí and Velázquez. The film was started in 1996, giving an idea of the painstaking process involved in creating this authentic author work, conceived as an inseparable whole by this polymorphic artist.