Dimitri, a Frenchman born in Russia, arrives at La Maison, a centre that takes care of the terminally ill for whom medicine can do no more. Suzanne, a volunteer who lends her help to people in the last days of their lives, has a sunny disposition and unfazed personality that carefully conceal a secret, a fragility. Dimitri, who expects no more of life, finds in the clinic a plenitude he had never experienced before. The two love and help each other mutually, embarking on a love story of incomparable beauty.