A Kurdish family sits on a bench in a Swiss railway station waiting for a compatriot who takes them to the assembly point for refugees in Basel where they apply for asylum and are sent to a centre with people from other countries in their same situation. In preparation for the interview with the authorities which will determine their future fate the family turns to a Swiss man who claims to produce authentic documents and stories with which to convince the immigration authorities. While Sehmuz is having problems learning the story despite the help of his children, his wife Delâl gets in touch with a sister Kurd who has helped others in case the decision turns out to be negative.