Each week, a son visits his eccentric father on a beautiful island. The father captivates his son, telling stories about a land called Magonia. Together they build a kite and let their imaginations soar. Through these tales, the boy comes to see the world through his father's eyes, understanding for the first time the older man's passion and fragility. For both of them, Magonia represents unattainable dreams and longings, and the possibility of escaping to a magical place beyond the clouds.