Eddy Merckx was the cycling star of the 70s, then came all the others. Among the latter were Ghislain Lambert, who was born on the same day as Merckx. Like him, her infancy was surrounded by the passion for cycling exuded in Belgium. Like him, Ghislain became a professional cyclist, although this is unfortunately the point at which the similarities between the two peter out. Ghislain Lambert was one of the herd, destined never to savour the sweet taste of success; her fate was to sweatily cross the line while the winner was having his photograph taken with a pretty girl on either side. But when a stroke of luck brought Ghislain her first victory, she certainly made the most of it.