Tale of an epic journey from the remote, timeless deserts of India to the Himalayan mountains. Lafcadia is the leader of a small band of warriors in the service of a tyrannical lord who rules the region from his fort in the desert and uses them to wipe out villages that don't meet their tax payments. During one of these reprisals, Lafcadia has a mystical encounter with a young girl, making him throw his sword away and vow never to kill again. He decides to flee from the violence dominating his life, setting out with his young son, Katiba, for his native village in the mountains. But his lord will not hear of desertion...