Poisoned by an oil slick, Kenga the seagull manages, just before dying, to entrust its egg to Zorbas the cat, from whom it demands three promises: not to eat the egg, to take care of it until it hatches and to teach the chick to fly. Living with cats, the new gull suffers from an identity crisis: although it thinks it's a cat, it soon realizes the difference and ends up feeling pride at being a seagull. The seagull and its feline friends try to stop the Big Mouse from taking over the city.