Deep in the English countryside, a group of hens imprisoned by a couple of evil farmers are terrified at the thought of ending up in a pot. They dream of escape, but lack conviction. Until the sudden arrival of Rocky, self-proclaimed single and lonely rooster, who devises a spectacular escape plan helped by the intrepid Ginger.