The action takes place circa 1900 on and behind the stage of the famous Paris nightclub giving the film its name. Satine, star of the Moulin Rouge and the city's most famous courtesan, is caught between the love of a poor young writer and a rich aristocrat's obsession for her beauty. Meanwhile, Christian, the poet, finds himself plunged into this decadent world where anything goes - except falling in love.