Young and ambitious, George gets a job at one of his rich relation's factories, where he ignores the rules of not dating the workers and proceeds to put one of the assembly-line girls, Alice, in the family way. Subsequently meeting and falling for the sophisticated and incredibly rich Angela, George feels certain that he is about to climb the rungs of society; but Alice isn't about to be put off quite so easily. A Place in the Sun won 6 Oscars in 1952, including Best Director, Best Screenplay and Best Cinematography.