While Eve Harrington is receiving the prize for best theatre performance, Karen Richards remembers the first time they met, when Eve had given the impression of being young and timid. It was Karen who had introduced Eve to her friend Margo Channing, an actress then at the peak of her profession. But Eve's true goal had become increasingly more obvious the more she had become a part of Margo's inner circle of friends: to make a name for herself in theatre thanks to Margo's support, no matter what the cost. Both Karen, married to the writer Lloyds Richards, and Margo, sentimentally related to stage manager Bill Sampson, also see their love lives affected by Eve's presence.