Forced to confront her past when an accident lands her ex-fiance in the hospital at which she works, Anna, a postulant nun, looks back over her life as a nightclub singer, her attraction to the unsavoury Vittorio, her decision to marry Andrea and the violence that had fired her decision to join a religious order.