Good-natured, if somewhat hard of hearing, the Mayor of Villar del Río receives news that the group of American authorities granting financial aid to the country are coming to town. He therefore decides, in co-operation with the representative of a famous folklore singer visiting Villar del Río at the same time, to dress all of the inhabitants in the purest of Andalusian styles to welcome the visitors. The locals are already dreaming about what they'll do with their American dollars as on the day in question they make a great turn-out dressed in their Sunday best.