Recent arrivals from the countryside, Juana and her son Juan move into the slum belt surrounding Caracas, where the boy finds a job in a workshop. Getting drunk one night, Juan declares his love to Carmen, once romantically involved with one of his workmates, Matías, by whom, Juan later discovers, the girl is expecting a baby. Meanwhile, Juana receives the unexpected visit of a black man called Encarnación who is on the run from the law. Mother and son enter a dark period in their relationship when the latter finds out that she has surrendered to the man in question. In the meantime, the love between Juan and Carmen grows ever stronger, to the extent that Carmen turns to Encarnación, screaming her pleas for him to clean out her womb for Juan.