Penniless and kind-hearted, Peter the charcoal-maker's greatest dream is to marry his beloved Lisbeth. One day, he meets a little glass man in the woods who grants him his wish to become rich and buy the village factory. Naively taken in by the wicked Höllander-Michel who promises him wealth and power, poor Peter's heart turns to stone, making him hard and uncaring. Only another visit to the woods will permit him to recover his good heart.