This Soviet production of Don Quixote faithfully portrays the story told in Cervantes' book and is considered to be one of the best adaptations ever to have been made of this work. It includes the most famous episodes in the novel, including the spectacular fight against the windmills, with a splendid display of resources for the time (colour photography, giant screen, stereo sound) and the star role for one of the most famous actors in Russian filmmaking.