Jonathan Harker arrives at Dracula's castle to fulfill the task with which he has been commissioned of cataloguing his library. The Count's sight falls upon a photograph of Harker's fiancée, Lucy. A woman apparently living in the castle asks Harker to help her escape, biting him on the neck when he trustingly attempts to do so. Worried by Harker's disappearance, his friend and vampire expert, Dr. Van Helsing, sets out to try and find him. Meanwhile, Dracula tries to possess Lucy by sucking her blood, but the young girl's increasingly poor physical condition arouses her family's suspicion. The only person who can save her is Van Helsing, who is determined to destroy Dracula whatever the cost.