Two men emerge from the sea carrying a huge, unwieldy armoire, which they proceed to transport into town. A series of hostile encounters on the way bar them from boarding a streetcar and entering various establishments; they are attacked by a gang of young delinquents; chased away when they attempt to rest in a yard full of barrels; and witness a murder. Two Men and a Wardrobe was directed by Polanski while at the Lodz Film School in Poland, going on to become the first Polish film made by a student to be commercially distributed. It won the Golden Gate Award in San Francisco and the Bronze Medal at the Brussels World Fair experimental shorts competition.