Summer 1941. Having requested a transfer, Soldier Prewitt has been posted to Hawaii. An excellent boxer, Prewitt has sworn to hang up his gloves and refuses to join the company's boxing team. Trainer Captain Dana Holmes, however, thinks otherwise, ordering Sergeant Warden to make the soldier's life a misery until he succeeds in changing his mind. The thing is that Warden is having an affair with the Captain's unhappily married wife and, unbeknownst to all, the Japanese invasion of Pearl Harbor looms in the distance.