A confident railroad man, Andrea appears on the surface to have a united family and numerous friends. But a series of events suddenly brings things to a head: his daughter Giulia has a stillborn baby following her obligatory marriage to the man who had made her pregnant. Andrea, broken, suffers a couple of upsets at work, while his family gradually falls to pieces around him. Il ferroviere garnered the awards for Best Film, Best Director and Best Actress (Luisa Della Noce) at the 1956 San Sebastian Film Festival.