Vienna has built a saloon around which she hopes to construct her own town once the railroad is put through, but the townsfolk want her gone. When four men hold up a stagecoach and someone gets killed, the town officials head for the saloon to arrest Vienna's protegés Dancin' Kid and his cohort. Aided by her old acquaintance, Johnny Guitar, Vienna holds out against the mob.