No longer exactly a spring chicken, wide-eyed streetwalker Cabiria is taken in time and again, never however losing sight of her naive dream of finding the man of her life and showering him with all that love she has inside. Her hopes look unlikely to materialize until the appearance of Oscar, a shy, timid accountant, with whom the initially sceptical Cabiria finally falls in love. Giulietta Masina won for this part the San Sebastian Festival Best Actress Award in 1957 while the film received the Oscar for Best Foreign Language Film in 1958.