Ambulant cowboy Dempsey Rae winds up working on a spread with a hard lady owner just arrived from the East. She needs a tough new top hand and uses all her means of persuasion to get Rae to take the job. But it's not long before he gets caught up in the fight between those who want to fence the ranch in and those against doing so.