A cyclist is knocked down and killed by a car with a couple of adulterers as its occupants: María José (wife of a rich and influential businessman) and Juan (a university lecturer). After a few moments of indecision, they decide to abandon their victim and hush up the incident in the endeavour to protect María José's social position.