Terry Malloy dreams of becoming a prize fighter while tending his pigeons and running errands at the docks for the corrupt boss of the dockers union, Johnny Friendly. Having witnessed a murder by two of Johnny's thugs, Terry's subsequent meeting with the dead man's sister leaves him feeling responsible for the killing. The girl introduces him to Father Barry, who tries to convince him to provide information for the courts and smash the dock racketeers. On the Waterfront won 8 Oscars in 1955, including Best Film, Best Director, Best Actor (Marlon Brando) and Best Actress in a Supporting Role (Eva Marie Saint).