While travelling to Lund University in order to receive an honorary title for his 50 years of working as a doctor, Professor of Medicine Isak Borg has the intuition that he hasn't got long to live and is suddenly overcome with dreams exposing his darkest fears. Gradually he realizes that his decisions of the past have given shape to a cold, empty life, with no real value to it. Finally, he achieves redemption through forgiveness and the love of his family.