A young director, a Pulitzer-winning screenwriter and a beautiful actress with alcohol problems, explain why they don't want to repeat the experience of working with producer Jonathan Shields. Their stories draw the portrait of this man whom, exploiting people to suit his interests, has progressed from making B-movies to become one of the most important producers in Hollywood. The Bad and the Beautiful garnered 5 Academy Awards in 1953, including Best Actress in a Supporting Role (Gloria Grahame), Best Cinematography and Best Screenplay.