Police sergeant Tom Duncan commits suicide, leaving a letter in which he confesses having belonged to a gang of gangsters and points the finger of corruption at several other cops. The note is hidden by Duncan's lover, a waitress called Lucy who intends to try and blackmail Mafia boss Mike Lagana. Lucy's murder while he is trying to solve Duncan's death convinces Sergeant Dave Bannion that the girl was telling the truth. Unwilling to give in to crookedness, Bannion finds himself up against extremely powerful enemies who think nothing of trying to kill him with a car-bomb.