In full swing of the post-WWII ?cold war? taking place between the USA and the USSR, an alien ambassador, Klaatu, lands in Washington with the mission of communicating the annoyance of the other inhabitants of the Universe over the nuclear tests being carried out on the planet. The aliens consider that the earthlings have become a threat to the entire galaxy, and the message brought by Klaatu is clear: if the Earth doesn't stop its atomic experiments, it will be attacked by inter-planetary forces. The expedition gets a hostile welcome, and Klaatu is shot immediately he sets foot on earth, although he is saved by the powerful Gort.