Sister Luke, a postulant nun with a Belgian order, is sent to the Congo to work as a nurse. She follows the sensible example of the head surgeon, Dr. Fortunate, putting her idealism to one side, rolling up her sleeves and getting on with the job. When WWII breaks out, she tries to obeys the laws of the order and not become involved, which she is no longer able to do when the Nazis kill her father. Realising that she can't respect her vows, Sister Luke abandons the habit and returns to civil life. The Nun's Story won the Golden Shell at San Sebastian in 1959, while the Zulueta Prize for best actress went to Audrey Hepburn. Peter Finch attended the Festival in 1968 to present Robert Aldrich's The Legend of Lylah Clare.