Veteran bounty-hunter Morg Hickman rides into a town in danger. The sheriff has been killed, and the young inexperienced Ben Owens named temporary replacement. Aiming to make his stay in the post permanent, Ben needs to impress the townsfolk. When he discovers that Morg was a sheriff before he became a bounty-hunter, he asks the older man to teach him. Morg thinks that being a sheriff is a foolish goal, but grudgingly agrees to instruct the boy.